Saturday, February 7, 2009

新挑战

哇, 2 月才过一个星期我就觉得很久了~
不知道我没有做小学老师是好事还是坏事. 做老师难, 做小学老师更难!
最近找了一份在补习中心做老师的工, 虽然薪水少, 不过可以找些事情来做就好了.

那些百厌仔真的很得人讨厌的哦! 他们真是难教. 玩皮到...... 没的顶!
我在讲话, 他们都不知有没有听到. 听到又不知有没有听进去, 听进去了有不知有没有听懂.
讲讲下我都不知我在跟谁讲话了.
有些恐怖吵到我真的很想一巴一巴盖下去! 讲笑的啦! 给胆我都不敢啦!
有一个学生, 还没开始上课就哭着要找妈妈, 吓到我半死!
有一个还发我脾气, 真想巴掌去! 哈哈!! 发本少的脾气, 他真的以为他妈妈是谁.

哈哈, 我天天都跟自己讲, 他们只是小孩子罢了, 不懂事, 不要跟他们计较. 希望这句话有效. 不然...

唉, 教中学还好过教小学! 不过可以练我的耐心, 耐力, 还有"忍".
当我忍无可忍的时候, 就是那些小孩子的死期到了!! 哈哈哈!!

12 comments:

黑色天堂 said...

na~~现在才知道教小孩子很难..haha
我也要这样教弟妹的啦..
加油啦你..
希望我回去时,你没有酱忙..
不然我就一巴一巴打你..
你啊,不要吓到那些小孩子啊..哈哈

miki said...

haha...funny...
加油吧!现在的小孩的确不好教...
耐心啊?你可以的...
如果我没去读书,现在面对这问题的人就是我了...不知是我幸运还是你倒霉...
总之,加油吧,你可以的!

-本-王子 said...

hoho....junior high oso like kids...senior not all good to teach...even uni the same..
Its all depends the people u meet with,gambateh~

Kyren said...

so funny leh u.

Raymond said...

但至少中学生比较容易沟通嘛...
而且脸色也是中学生比较会看..

Foo said...

ya meh ?
"脸色也是中学生比较会看"? not rili lor.. u can "see" their feelings by looking their face lor.. there is a good e.g. for u edi wa.. the person who sit beside u last year..

p/s: sry ah "that person"! haha..

Jimmie said...

Foo, is that person indonesion?..

teaking_JL said...

haha...good that finally you get something to do to kill time...^^

Anonymous said...

can you look after my baby and be their tutor in the future then..

Raymond said...

Haha! Do you think I have to wait for a very long time??

Anonymous said...

ray, i will accompany and find you tis time.. i mean April.. hehe^^
yamcha that time ya..
and all the best to you..
take good care urself and those kids!!

Ceci said...

hahaha..learn to be patience^^